karabakh

醉后不知天在水,满船清梦压星河
Gasoline - Halsey

DAY27     一首让你心碎的歌

Gasoline            Halsey


Are you insane like me

你也像我一样丧失理智吗

Been in pain like me

你也像我一样承受过剧痛吗

Bought a hundred dollar bottle of champagne like me

像我一样  砸钱买最昂贵的香槟

Just to pour that motherf**ker down the drain like me

只为把它泼进那条肮脏的小水道

Would you use your water bill to dry the stain like me

像我一样  用水费单擦净手腕上的血污

Are you high enough without the Mary Jane like me

你也和我一样  不用靠*也能和吞云吐雾一样精神恍惚吗

Do you tear yourself apart to entertain like me

像我一样   撕碎自己只是为了娱乐?

Do the people whisper 'bout you on the train like me

那些人们   也在火车上低声议论你吗?

Saying that you shouldn't waste your pretty face like me

他们也说你不该像我一样  白白浪费自己美丽漂亮的脸蛋吗?

And all the people say

那些人   他们说

You can't wake up this is not a dream

你永远无法改过自新   你以为你生活在梦境里?

You're part of a machine you are not a human being

你是冰冷的机器   你根本不属于人类

With your face all made up living on a screen

你是一块毫无生气的机械    所有面部表情是虚拟的   显现在一块冰冷的屏幕上

Low on self esteem so you run on gasoline

而你也根本没有丝毫的自尊   所以你应该是靠汽油运作的

I think there's a fault in my code

噢  如果我是机器  我的编程代码应该哪里出错了吧

These voices won't leave me alone

他们的声音像鬼魂一样如影随形   不肯离去

Well my heart is gold and my hands are cold

我有一颗金子般善良温暖的心   双手却冰冷的无能为力

评论